Online kurz vs. seminář – jaké jsou výhody a nevýhody?

V těchto dnech na Bali vytváříme můj online kurz Podnikání z pláže, ve kterém učím účastníky velmi detailně celou strategii, kterou už dva roky používám k úspěšnému prodeji eBooků na internetu a k tomu, čemu říkám podnikání z pláže – k automatizovanému systému prodeje na internetu a zároveň životnímu stylu, kdy dělám, co mě baví, můžu to dělat odkudkoli na světě a na to, abych vydělávala milé peníze mi stačí pár hodin týdně 🙂

Pro mnoho lidí je ale pojem „online kurz“ novinkou a tak jsem se rozhodla napsat tento článek, kde více přibližuji to, jak vlastně takový online kurz probíhá a v čem jsou jeho výhody či nevýhody oproti klasickému živému semináři či workshopu.

Jak probíhá online kurz?

V online kurzu probíhá veškerá výuka prostřednictvím internetu. To znamená, že veškeré informace a výukové moduly jsou umístěny v členské sekci, do které mají členové kurzu přístup pomocí svého uživatelského jména a hesla.

Konkrétně online kurz Podnikání z pláže má pak 8 modulů, kdy každý modul trvá 1 týden. Daný modul vždy zahajuje úvodní video, ve kterém vysvětluji důležité informace pro téma daného týdne a následně v daném týdnu projdou účastníci vždy čtyřmi kroky. Každý krok obsahuje také úkol, který účastníkům zabere 15 až 60 minut.

Tyto kroky jsou buď ve formě textu nebo ve formě videa, podle charakteru daného úkolu.

Na základě jednotlivých úkolů si účastníci postupně vytvářejí vše, co pořebují pro svůj byznys na internetu, pro své podnikání z pláže. Takže po úvodním modulu, kde se zabýváme správným výběrem tématu a jeho správnou komunikací směrem k budoucím klientům se přesunujeme na tvorbu do druhého modulu, kdy vytváříme blog. Po dvou týdnech už tedy mají účastníci vytvořeny webové stránky a pokračujeme k budování databáze a tvorbě eBooku zdarma.

V dalších modulech se pak zaměřuji jak na vytvoření a správné vedení facebook fan page, tvoření prodejního ebooku, správné vytvoření celého prodejního procesu a také technického propojení všech potřebných aplikací tak, aby vše fungovalo na automat, ale zároveň to zvládl nastavit i laik.

Jak to vypadá uvnitř kurzu se můžete podívat v tomto videu:

Jaké jsou výhody a nevýhody online kurzu oproti klasickému semináři?

1. K informacím se můžete kdykoli vracet

Na klasickém semináři člověk často získá obrovské kvantum nových informací najednou během několika dnů či hodin, ale samozřejmě je velmi těžké tyto informace zpracovat, najednou pochopit a uvést do praxe. Člověku v hlavě často utkví pouze zlomek, přestože důležité jsou všechny řečené informace.

Když jsem nedávno na jednom živém semináři vystupovala, říkala jsem si po dvou dnech, že ti lidé z toho musí mít hlavu jako balón 🙂 Tolik informací během tak krátké doby je velmi těžké vstřebat.

Proto jednou z hlavních výhod online kurzu oproti klasickému semináři je, že ke všem informacím máte neustále přístup a můžete se ke všem lekcím a modulům kdykoli vracet, číst a pouštět si je znovu a právě v ten čas, kdy potřebujete a kdy vám to vyhovuje a tak, abyste to opravdu pochopili.

2. Online kurz vede ke konkrétní akci

Na živém semináři se člověk často nadchne, napadne ho spousta věcí, ale pak přijde domů, vrátí se do běžného života a má takové množství informací a kroků, o kterých ví, že je má udělat, že nakonec udělá jen zlomek nebo vůbec nic.

Já jsem online kurz Podnikání z pláže koncipovala tak, aby se po dané teoretické části vždy udělal konkrétní krok, který je potřeba udělat pro to, aby se člověk posunul a velmi dbám na realizaci jednotlivých věcí tak, aby to nebylo jen teoretické povídání, ale aby si účastníci opravdu své podnikání z pláže nastavili a postupně udělali všechy kroky.

Zároveň je vše vytvořeno s respektem k času účastníků, takže nejen že můžete vše dělat v tempu, které vám vyhovuje, ale navíc jsou všechny úkoly postaveny tak, že vám zaberou 15 až 60 minut denně. Po malých krocích se doberete k výsledku 🙂

3. Na živém semináři vás nadchne a nakopne atmosféra, co v online kurzu?

Je mi jasné, že výhodou živých akcí je, že člověk nasaje atmosféru, potká se s podobně smýšlejícími lidmi a ta energie jej často nadchne a nakopne kupředu. Proto jsem v kurzu vytvořila uzavřenou facebookovou skupinu, kde můžete s ostatními „spolužáky“ diskutovat jednotlivé kroky, získávat zpětnou vazbu a ponořit se do energie plážového podnikání.

Po prvních týdnech, kdy je kurz a zároveň tato skupina otevřena prvním účastníkům můžu říct, že to naprosto předčilo má očekávání. Ve Facebookové skupině to žije, lidé si navzájem radí, podporují se, vznikají nová přátelství, vždy dostanete zpětnou vazbu na svou práci a zároveň najdete inspiraci u ostatních.

Tato nově vzniklá komunita lidí, kteří mají stejný cíl, chtějí nastartovat svůj online byznys, své podnikání z pláže, vás maximálně podpoří na vaši cestě 🙂

Samozřejmě jsou určité typy seminářů a živých workshopů, u kterých je naprosto zásadní to, že tam jste živě a děláte nejrůznější aktivity a cvičení, ve kterých má atmosféra kurzu velký význam. Často to jsou semináře, které člověka posunují vpřed z hlediska osobního rozvoje a určitě v tomto případě je pak lepší fyzická účast.

Pokud jde ovšem o kurz, který vás má posunout především vědomostně a v tom, abyste udělali konkrétní věci a kroky, je za mě forma online kurzu tou nejlepší možností.

4. Ušetříte čas i peníze

Bezesporu jednou z velkých výhod online kurzu je, že ušetříte čas i peníze spojené s cestováním na seminář. Veškeré lekce můžete sledovat z pohodlí domova a to tehdy, kdy na to máte čas 🙂

Tagy:
Stáňa Stiborová
Žije svůj život naplno a plní si své sny, i ty nejšílenější, každý den. Před pár lety se rozhodla, že už nechce, aby jí dny protékaly mezi prsty jako písek v přesýpacích hodinách. Je žena, matka dvou dcer a jednoho syna, partnerka skvělého muže, expertka na online marketing a úspěšná podnikatelka.

Stáňa je autorka knihy Podnikání z pláže a oblíbeného online kurzu Podnikání z pláže. Inspiruje lidi, jak žít svobodně, radostně a naplno a učí je, jak využívat potenciál internetu a online marketingu k tomu, aby se mohli vydávat za svými sny a podnikat třeba z pláže.

Více o Stáni najdete tady.

Stáni můžete napsat na stana@podnikanizplaze.cz Připojte se mezi plážové podnikatele na facebooku.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů