Vaše eBooky v akci - Tomáš Lukavec

Autor eBooku Jsi značka ve frontě na banány

Tomáš Lukavec v květnu 2014 vypustil do světa svůj eBook Jsi značka ve frontě na banány a během 3 týdnů si jej přečetlo více než 28,000 lidí.

Musím říct, že toto číslo a neobvyklý úspěch eBooku zdarma ve vlnách českého internetu překvapil i mě a jsem potěšená, že se Tomáš rozhodl sdílet svůj příběh v krátkém videu a článku i s Vámi, protože je to krásná a inspirativní ukázka toho, jak úžasně se dá eBook využít a že kreativitě se meze nekladou :)

V čem Vás může Tomášův eBook inspirovat pro Vaši vlastní tvorbu eBooku

Tomášův eBook je postavený na jeho expertním autentickém příběhu a po jeho přečtení máte pocit, že ho dobře znáte. Zároveň je proložen hodnotným obsahem a pasážemi, kdy si řeknete "Aha!", nebo "To je super myšlenka!", případně "Wow, tak to by mě nenapadlo.".

Kromě toho, že eBook pro Vás bude mít hodnotu z hlediska jeho obsahu a příběhu, všimněte si taky stylu a velmi autentického podání vlastního příběhu. Doporučuji brát to jako ukázku toho, jak to dělají experti na budování značky :)

Jak už jste totiž asi ode mě slyšeli mnohokrát, v dnešním podnikatelském světě úspějí ti, ke komu mají jejich klienti sympatie, důvěru a vztah a ty se v prvních krocích budují právě sdílením autentického příběhu. Sami se zamyslete, co ve Vás Tomášův příběh vyvolává a jaký je ten Váš příběh, který můžete v rámci toho, v čem podnikáte, vyprávět lidem.

eBook je ideálním nástrojem pro sdílení autentického příběhu v kombinaci s hodnotným obsahem. Pokud totiž v eBooku řešíte nějaký problém klienta, odpovídáte na jeho nevyřčené otázky, inspirujete ho a zároveň to proložíte budováním důvěry a vztahu, máte vyhráno.

Právě takovou kombinaci najdete v eBooku Tomáše Lukavce Jsi značka ve frontě na banány a můžete se inspirovat, jak na to ve Vašem vlastním eBooku zdarma.

Co je na strategii Tomáše Lukavce zajímavé

Tomáš zvolil neobvyklou a odvážnou strategii šíření eBooku. Místo obvyklé výměny za email a budování databáze jej nabízí volně ke stažení a email zadáte až v případě, že Vás eBook zaujme natolik, že si chcete stáhnout pracovní sešit.

Není to škoda nabízet eBook jen tak? Má to dvě strany mince. Jak to vidím já (Tomášovy motivy neznám): Na jednu stranu sice přijdete o drahocenné kontakty v databázi (k čemuž ebook zdarma primárně slouží), na druhou stanu ty kontakty, které Váš eBook a příběh opravdu zaujmou, Vás budou sledovat dále a do databáze se dříve či později zaregistrují a vy pak máte jistotu, že komunikujete jen s velmi naladěnými lidmi, což pro rychlou a krátkou kampaň, jako je Banán za milion, které eBook předcházel, dává smysl.

Navíc se takto dostane Váš příběh k mnohem většímu počtu lidí a ti ho často sdílí, i když ve Vaší databázi nejsou. Tato strategie dává tedy smysl tehdy, kdy máte pečlivě pomyšlené další kroky a máte silný příběh, který lidi opravdu vtáhne.

Příběh autora nejčtenějšího eBooku na českém internetu si poslechněte ve videu

Celý Tomášův příběh pak najdete právě v eBooku Jsi značka ve frontě na banány, který si bez nutnosti registrace a proklikávání na jiné stránky můžete stáhnout tady.

Co říká Tomáš ve videu:

Ahoj, jmenuji se Tomáš Lukavec a zabývám se budováním značek. V tomhle videu chci s vámi sdílet svůj příběh o tom, jak jsem napsal jeden z nejúspěšnějších e-booků dnešního internetu, a to Jsi značka ve frontě na banány. Také chci zároveň poděkovat osobě, díky které tento e-book vznikl, a to Stáni Mrázkové, která mi dodala odvahu. E-book Jsi značka ve frontě na banány do dnešního dne stáhlo přes 28 000 lidí.

Já jsem ho zveřejnil před necelými třemi týdny. Jsem naprosto šokovaný a vděčný vám všem, kteří ho sdílíte a kteří si ho stahujete. Já jsem se vždycky bál. Bál jsem se sdílet svůj osobní příběh. Bál jsem se lidem ukazovat to, co dělám, a bál jsem se předávat své know-how.

Vždycky jsem stál v pozadí největších kampaní a jako brand manažer jsem konzultoval veliké značky na trhu.

A nikdy mě nenapadlo, že to, co dělám, má takový význam pro mnoho mnoho tisíc lidí, pro statisíce lidí na této planetě, pro lidi v této republice.

A Stáňa Mrázková díky e-booku Jak napsat e-book mi ukázala, že mohu své myšlenky jednoduše dát světu, že mohu předat hodnotu, kterou v sobě mám, prakticky lidem právě pomocí e-booku. Stáňo, já ti za to chci moc poděkovat, protože tys mi zjednodušila život svojí prací a díky tomu dnes mohu pomáhat ne stovkám, ale tisícům a tisícům lidí v budování jejich osobní značky.

Protože když dneska čtu jejich zprávy na Facebooku a e-maily, ve kterých mi odkrývají svůj příběh a děkují mi za to, že jim pomáhám najít jejich vnitřní hodnotu, jejich identitu, jejich jedinečnost a že se třeba po dvaceti letech dostali a napojili na tu svoji silnou stránku a že právě teďka začínají tvořit, tak jsem naprosto nadšený a kolikrát jsem tak dojatý, že nevím, co těm lidem odepisovat.

Takže, Stáňo, ještě jednou ti moc děkuju za tvoji práci, za dílo, za to, co předáváš lidem, protože i já díky tobě můžu dnes předávat lidem hodnotu a dávat svému příběhu i jejich příběhům význam.

Tomáš Lukavec Expert na budování značky a autor programu Banán za milion www.tomaslukavec.cz