5 online nástrojů, které používám pro své podnikání každý den. Především číslo 3 je můj favorit

Práce na internetu, stejně jako podnikání z pláže, mají jedno specifikum a tím je práce „odkudkoli“. V mém případě jsou to místa všude po světě, od mého bytu v Havířově, přes brněnské kavárny, newyorkské kavárny, balkón v rybářském městečku na Mauriciu nebo 1000 metrů nad jezerem Lago di Garda – všude tam můžu pracovat.

Ovšem bez chytrých nástrojů vytvořených pro plážové podnikatele (a nejen ty) kdekoli na světě by to nebylo možné. Které to jsou?

Tady je 5 chytrých online nástrojů, bez kterých si podnikání z pláže nedovedu představit

1. Basecamp

Basecamp je taková virtuální kancelář, kterou oceníte především tehdy, když pracujete v týmu. Pokud spolupracujete s kolegy z pláže, pak vzniká potřeba řešit věci a projekty na jednom místě, přehledně a tak, aby se důležité informace uchovávaly a byly vždy dostupné. A právě k tomu je super nástrojem Basecamp.

Basecamp je vytvořen pro týmy, ve kterých pracuje více lidí. Když jsem dříve spolupracovala ve velkých kampaních s Davidem Kiršem, nás bylo v tým asi 15 lidí a přes Basecamp jsme řešili naprosto vše – řízení celého projektu, grafiku, copywriting, analýzu, dílčí otázky a procesy. Pomocí diskuzí zaměřených na určitou problematiku nebo dokumenty věnované určitým záležitostem zde bylo možné řešit vše, co velký projekt potřeboval.

Je zde možné zadávat „to-do“ (úkoly) jednotlivým členům projektu, komunikovat určité záležitosti jen s těmi, koho se týkají, nahrávat důležité dokumenty a dále je řešit, diskutovat, vylepšovat, mít přehled, co kdo dělá, co už je hotovo a co ještě ne. Basecamp je za mě rozhodně číslo jedna, pokud jde o zjednodušení života v rámci řízení projektu.

2. Skype

Skype asi pro vás není žádná novinka a pravděpodobně jej sami taky používáte. Osobně je to pro mě opět další z nástrojů, který člověk sice může využít i k nezávaznému povídání s kamarády nebo volaní rodině ze zahraničí, ale pro mě osobně především pro aktuální řešení dílčích úkolů a záležitostí v rámci projektu.

Zatímco Basecamp je hodně o tom, že zde informace najdete i v budoucnu a lidé se tady mohou vyjadřovat k různým věcem postupně, skype je fajn v případě, že řešíte něco akutního nebo ve vztahu jeden na jednoho. Pro podnikatele z pláže a svobodné firmy je to navíc nástroj pro virtuální porady a setkávání v rámci týmu.

3. SmartEmailing

Jak jsem už řekla v nadpise, SmartEmailing je rozhodně můj favorit, když dojde na zjednodušování si života a podnikání (nejen) z pláže. Zatímco dvě výše zmíněné aplikace jsou důležité pro řízení projektů, komunikaci v rámci týmu a spolupráci, tento nástroj je to nejdůležitější pro komunikaci s klienty a komunitou kolem daných projektů.

SmartEmailing je aplikace pro email marketing, ve které mám v jednotlivých seznamech rozdělené lidi podle toho, kde se registrovali, co si na našich webech stáhli, co si koupili a můžu s nimi dále komunikovat, posílat jim další hodnotné informace, budovat důvěru a vztah. Navíc si tady mohu nastavit automatické emaily, které odchází, i když nejsem u počítače.

A tak vám díky SmartEmailingu například odejde můj eBook Jak napsat eBook za 14 dní ihned poté, co mi dorazí platba nebo v EmailAcademy odejde celá série emailů s hodnotným obsahem, které na sebe navazují. Díky statistikám vidím, kolik lidí daný email zaujal, jaké procento lidí kliklo na odkazy v emailu nebo kdo se odhlásil.

Bez email marketingu si nedovedu představit svůj život a podnikání.

Díky email marketingu komunikuji s vámi, díky email marketingu si lidé kupují mé eBooky, díky email marketingu buduji svou značku, vztah se svými čtenáři a klienty, díky email marketingu se seznamuji s potřebami lidí v mé databázi, díky email marketingu může spousta procesů v mém podnikání fungovat na automat, díky email marketingu vydělávám.

4. SupportBox

SupportBox je aplikace pro správu emailů. Zatímco SmartEmailing je určen pro hromadnou komunikaci a automatizaci,SupportBox je určen pro individuální komunikaci.

V SupportBoxu si člověk nejen spravuje větší množství emailových schránek, ale má jasný přehled o tom, které emaily jsou už vyřízeny a které ne. V případě práce v týmu může emaily jednoduše „přehodit“ na jiného kolegu bez nutnosti přeposílání. Pro mě má navícSupportBox to plus, že je přístupný online a tak mohu k emailům přistupovat z jakéhokoli zařízení (počítač, telefon, iPad).

Co považuju za jednu z nejlepších vlastností SupportBoxu je, že můžu některé emailové schránky sdílet s dalšími kolegy v týmu, což je skvělé hlavně pro spolupráci – například email, který přijde na podporu nějakého projektu, mohou vyřídit hned tři lidé a nemusí řešit a ptát se, jestli už na něj někdo odpověděl, protože to v systému jasně vidí.

Pro majitele firem a vůdce týmů má SupportBox další plus a to je, že vidíte statistiky odpovídání na emaily, rychlost a efektivitu svých spolupracovníků, množství vyřízených či čekajících požadavků a mnohem více, než coby jedinec, jej využijete na úrovni zákaznické podpory ve větších firmách.

Přestože nejsem milovník odpovídání na emaily (jsem tvůrce, mnohem snadněji napíšu několik článků, eBooků nebo vytvořím web, než se dokopat k odpovídání na maily), vím, že toto prostě k podnikání patří a díky SupportBoxu mám jistotu, že žádný email nepřehlédnu, byť se k němu dostanu třeba až několik dnů či týdnů poté, co mi dorazil.

Navíc si tady můžu velice snadno nastavit automatický email, který na tento fakt mé klienty a kolegy upozorní – lidsky, ne jako automat ve stylu „out of office“.

5. FAPI

FAPI je online fakturační systém, který umožňuje automatické vystavování faktur na základě vyplnění prodejního formuláře na webové stránce. Umožňuje správu a vystavování faktur, přehled o tom, jak si vedou jednotlivé projekty, nastavování automatických upomínek, automatického párování plateb a mnoho dalších funkcí.

Pro mě osobně je FAPI synonymem online továrny na peníze :) Díky FAPI si totiž lidé mohou dnem i nocí kupovat můj eBook Jak napsat eBook za 14 dní , systém jim automaticky vystaví fakturu, případně je přesměruje na platební bránu pro platby kartou a v okamžiku přijetí platby označí fakturu jako zaplacenou, informuje klienta a zároveň dá pokyn SmartEmailingu, aby odeslal eBook danému klientovi.

A tak může člověk opravdu ležet na pláži a systém funguje za něj :)

Stanislava Mrázková

Žije svůj život naplno a plní si své sny, i ty nejšílenější, každý den. Před pár lety se rozhodla, že už nechce, aby jí dny protékaly mezi prsty jako písek v přesýpacích hodinách. Je žena, matka dvou dcer a jednoho syna, partnerka skvělého muže, expertka na online marketing a úspěšná podnikatelka.

Stáňa je autorka online bestselleru Jak napsat eBook za 14 dní, knihy Podnikání z pláže a online kurzu Podnikání z pláže. Inspiruje lidi, jak žít svobodně, radostně a naplno a učí je, jak využívat potenciál internetu a online marketingu k tomu, aby se mohli vydávat za svými sny a podnikat třeba z pláže.

Více o Stáni najdete tady.

Stáni můžete napsat na stana@stanislavamrazkova.cz Připojte se mezi plážové podnikatele na facebooku.

Komentáře

  • Martin 03.07.2014 15:23

    Koukám, pěkný.. Capsa má zajímavej bod v provozních podmínkách: Poskytovatel nenese odpovědnost za škody způsobené ztrátou či únikem informací v průběhu přenosu dat do/z aplikace či po dobu jejich uskladnění na serveru Capsa.cz. — takže pokud to správně chápu, pokud někdo z Capsy způsobí ztrátu nebo únik informací nenese za to Capsa žádnou odpovědnost :) Nice.. Kvalitní služba…

  • Karolína Šrahůlková 17.06.2014 07:04

    Smart Emailing dnes využívá téměř každý, co tak pozoruji. A to je dobře, aplikace lidem zjednodušují život a jelikož i já nyní pracuji z domova, jsou skvělým prostředkem í pro mou komunikaci atd. Jen je škoda, že se dneska komunikace pohybuje stále častěji v této rovině a osobní komunikace upadá. Ale tak i tak, hlavně, že to funguje…:-)

  • Radka 10.06.2014 16:40

    Něco podobného jako Basecamp bude Capsa.cz. Osvědčila se mi, dobře se používá a je česky.

  • Andrea 10.06.2014 11:38

    díky za tipy, 4. HelpScout – neznám, ale mohlo by to být zajímavé řešení na moje multitprojektové bolístky!

  • Kralik 10.06.2014 08:05

    Systém podobný basecampu používáme také a nedovedu si představit práci bez něj.. to by byl chaos.

Přidat komentář

* Nezapomeňte na povinné pole.