Jaké jsou náklady na prodej eBooku?

Za poslední dva měsíce mi přišlo emailem několik podobných dotazů: Jaké jsou náklady na prodej eBooku? Kolik to stojí prodávat eBook? To je sice hezké, že jsem vydělala prodejem eBooku tolik peněz, ale musí to s sebou přeci nést nějaké náklady? Ptáte se – kolik mě to bude stát, když budu chtít eBook taky prodávat? A tak jsem se rozhodla to nejen sesumírovat, ale taky Vám dát tipy, jak to udělat co nejlevněji a nejefektivněji. Pojďme na to…

Vaši virtuální pracanti…

Asi tušíte, že pro prodej eBooku nestačí jen napsat samotný eBook. Nestačí ani to, že máte webovou stránku. Pro to, aby se celý proces automatizoval a fungoval bez Vás a vydělával dnem i nocí, je potřeba využívat chytré nástroje internetu. Ráda používám pro ilustraci tento obrázek, který jsem si původně vytvořila do eBooku Online továrna na peníze, abych celou automatizaci zjednodušeně vysvětlila.

Aby vše fungovalo „samo“, potřebujete virtuální pracanty – nástroje, které budou dnem i nocí vše dělat za vás. Pozvou Vašeho klienta k objednávce, vystaví mu fakturu, umožní mu platbu převodem či kartou, označí uhrazenou fakturu a v okamžiku uhrazení odešlou klientovi automaticky Váš eBook. Pokud nezaplatí, pošlou mu za pár dní upomínku.

Vidíte zde, jak celý proces automatizace probíhá a zkuste se v něm najít. Vidíte se? Vypadá to dobře, že ano?

Takže kdo nebo co to je, kdo bude pracovat dnem i nocí za Vás?

  1. Webové stránky – blog (to je to, kde jste teď) a prodejní stránka (ta vypadá takto)
  2. Nástroj pro sběr kontaktů, email marketing a automatické odesílání eBooku po zaplacení
  3. Nástroj pro automatické vystavování faktur, párování plateb,
  4. Nástroj pro online platby – platební brána
  5. Nástroj pro nastavení affiliate systému
  6. Další virtuální pracanti – facebook, webináře skrze google hangouts a další

Jak prodávám eBook já a jaké to nese náklady?

Pojďme se podívat na jednotlivé body a na to, co konkrétně používám já. To, jak jednotlivé nástroje fungují, jak se nastavují, jakou mají v celém systému přesnou roli a jak je používat tak, aby se neflákaly, ale jely na 100%, to najdete v eBooku Jak úspěšně prodávat eBook. Tady se podívejme na náklady.

1. Webové stránky a náklady na jejich provoz

Je nutné si zakoupit doménu. Já preferuji blog na samostatné doméně a prodej na druhé samostatné doméně. Doménu si zakoupíte např. u Forpsi.com na 1 rok za 151 Kč vč. DPH. V mém případě tedy pro prodej 1 eBooku jsou to 2 domény v celkové ceně 302 Kč na rok. Webhosting pořídíte cca za 100 Kč měsíčně + k tomu potřebujete doplňkovou službu MySQL, která např. u forpsi stojí 36 Kč měsíčně, takže to je cca 1600 Kč za rok.

Celkové náklady na to, aby stránky běžely jsou tedy cca 2,000 Kč ročně.

Dále potřebujete ty stránky mít – tedy dát jim nějaký tvar a redakční systém, ve kterém budete psát texty a tvořit obsah. Pro blog používám systém WordPress, na který lze velké množství šablon pořídit zdarma. „Vnitřnosti“ WordPressového redakčního systému vypadají takto – přesně takhle to vypadá teď, když píšu tento článek. Laicky řečeno – píšete jako ve Wordu, o nic víc se nemusíte starat.

Pokud nejste zrovna technický typ, jako já, budete potřebovat, aby Vám wordpress někdo nainstaloval. To stojí okolo 2,000 Kč jednorázově. Nastylování prodejní stránky stojí okolo 1,000 Kč. Chci jen zdůraznit, že toto je moje zkušenost, samozřejmě jednotliví programátoři si účtují velmi odlišné částky a méně neznamená vždy více.

Celkově tedy náklady za to, že máte funkční web další 3,000 Kč a to jednorázově.

2. Nástroj pro sběr kontaktů, email marketing a automatické odesílání eBooku po zaplacení

Jak pro sběr kontaktů na Vašem blogu, se kterými následně komunikujete pomocí email marketingu, tak pro samotný prodej potřebujete systém, který bude kontakty spravovat, umožní vytvářet emailové kampaně, sledovat jejich úspěšnost, dávat klientům možnost odhlášení, zároveň v něm můžete vytvořit automatický email, který se odešle klientovi poté, co je eBook zaplacen se samotným eBookem v příloze.

Osobně používám SmartEmailing. Ten Vás na první rok bude stát 1,803 Kč a to v případě, že nasbíráte pouze 500 kontaktů (přeji Vám, ať se posunete co nejrychleji na dražší tarif :) Víc kontaktů = více potenciálních klientů).

Cena za nástroj pro emailing 1,803 Kč na rok

3. Nástroj pro automatické vystavování faktur, párování plateb

Pokud pomýšlíte na podnikání z pláže, tak asi nemáte v plánu vystavovat faktury ručně :) Jak tedy na to a kolik to bude stát? Já osobně používám nástroj pro automatizaci plateb FAPI.cz. Vystaví fakturu, odešle ji klientovi, lze jej spárovat s platební bránou, která umožní platbu kartou, po zaplacení dá pokyn výše uvedenému SmartEmailingu, aby odeslal eBook, v případě nezaplacení pošle upomínku, nebo i celou sérii upomínek. Vše se děje SAMO. Krása :)

Cena za FAPI je do 10 faktur měsíčně 0 Kč. Ano, pokud neprodáte více, než 10 eBooků za měsíc, tak je to ZDARMA. Osobně Vám přeju, abyste se co nejrychleji posunuli na placený tarif za cca 4,500 vč. DPH za rok. I když i těch 10 eBooků měsíčně je super v případě, že to máte třeba jako vedlejší zdroj příjmu.

A to je vše přátelé…! Startovací náklady na prodej eBooku jsou 6,803 Kč.

Počkat, nepsala jsem tam ještě nějaké body 4-6? Pojďme se podívat, co jsou zač.

Další náklady, které budete milovat

Proč je budete milovat? Protože jsou to náklady, které přicházejí až s jednotlivýma placenýma objednávkama a platíte je tehdy, když něco prodáte. A to ještě ne vždy. Kdy je tedy platíte? Ve dvou případech, a to jsou body 4 a 5.

4. Nástroj pro online platby – platební brána

Platební brána Vám a Vašim klientům dopřeje to, že mohou zaplatit ihned, a to převodem i kartou. Vy tak máte peníze za eBook ihned a klient má svůj eBook taky ihned, protože platba se ve FAPI spáruje, FAPI pošle do SmartEmailingu signál o zaplacení a SmartEmailing pošle eBook. (Pokud Vám to připadá složité, nezoufejte, pochopila jsem to já, pochopíte to i Vy :) Velice polopaticky a do detailu to popisuju v Jak úspěšně prodávat eBook).

Osobně využívám platební bránu GoPay a platí přes ní  40% klientů kartou a dalších 14% klientů převodem. Pokud klient zaplatí přes platební bránu, GoPay si bere 2,19% + 2,70 Kč za každou takovou platbu. Dále si berou řádově v korunách nějakou částku za převod na Váš účet, cca 14 Kč. Detailní ceník najdete tady.

Samozřejmě i běžné převody mohou být zpoplatněny, záleží na Vaší bance a na tom, jaké účtuje poplatky za přijaté platby. Je fajn si to předem zjistit a nastavit tak, aby byly náklady co nejnižší.

5. Nástroj pro nastavení affiliate systému

Samozřejmě start prodeje eBooku se bez affiliate obejde, ale osobně doporučuji co nejdříve zainvestovat do toho, abyste svůj provizní systém měli a vytvořili si tak své online obchodní zástupce, kteří doporučují Váš eBook a získávají za to provizi. Osobně doporučuji u eBooku nastavit provizi vyšší tak, aby partneři propagovali s radostí a měli motivaci. Za pár desítek korun se asi nikdo moc snažit nebude.

Takže v mém případě je 33%, tedy to u Jak napsat eBook 230 Kč a u Jak prodávat eBook 459 Kč. Toto jsou pak náklady za každý prodej, který se uskuteční přes partnera. Má to cenu? Jak můžete vidět v mém reportu, tak 60% prodejů mého eBooku v prvních 6 měsících bylo uskutečněno přes partnery. Trend se stále drží. Takže ano, má to cenu.

Další virtuální pracanti, které používám a kteří jsou velice důležití a rozhodně patří do prodejní strategie, nepatří do tohoto článku – facebook, webináře, videa – to vše můžete dělat zdarma a bude Vám to přivádět nové klienty, pomáhat v budování důvěry a statutu experta ve Vašem oboru.

Jde výše uvedné náklady ještě snížit?

Ano. Blog a prodejní stránku si můžete vytvořit například na webnode.cz nebo i na wordpress.com zdarma. Musíte však počítat s určitými designovými omezeními a v případě, že budete chtít vlastní doménu, zaplatíte za to v řádech stokorun ročně. Doporučuji se poinformovat na jednotlivých webech.

Na sběr kontaktů a email marketing můžete použít MailChimp.com, který je do 2,000 kontaktů ZDARMA. Původně jsem jej taky používala, než jsem přešla ke SmartEmailingu, ale nebyla jsem spokojena se zákaznickou podporou a navíc mi byl účet 3x bez varování zablokován a já jsem přišla o svou práci a kontakty. Takže moje zkušenost není až tak dobrá. Přesto jsou samozřejmě tisíce lidí, kteří jej využívají, takže pro start zdarma můžete vyzkoušet. Pro samotný prodej bohužel asi není možné propojit MailChimp s FAPI, takže zde není možná automatizace prodeje tak, jak popisuju výše.

Kolik eBooků musíte prodat, aby se Vám vrátily náklady?

V mém případě, když jsem začala prodávat eBook Jak napsat eBook za 14 dní, tak při vstupním nákladu 6,803 Kč a ceně 690 Kč bylo (když to zaokrouhlím) nutné prodat 10 eBooků. Samozřejmě je vhodné vzít v potaz i Váš čas, který jste do celé tvorby vložili a investovali. A ano – investovali je to správné slovo – za mě osobně to totiž byla za poslední rok ta nejlepší investice, kterou jsem udělala.

Jak je vidět na printscreenu z mého FAPI, tak mě se investice vrátila mnohonásobně. A to je jen za prodej jednoho eBooku, na ten druhý mám ke dni, kdy píšu tento článek, jiné FAPI a 129 spokojených klientů.

Bude to tak i u Vás? Řeknu Vám upřímně, že to fakt nevím. Od mých čtenářů se ke mně dostaly eBooky, kde se rozpětí prodejů pohybuje od 10 eBooků za celý rok prodeje, až po 400 prodejů eBooku za jediný měsíc (mám se co učit :)).

Zainvestujte svůj čas a taky ten risk, že se to nemusí povést. Kdo neriskuje, nic nezíská. A kdo riskuje, často bývá odměněn. Pro mě je to od prvního dne prodeje jen radost. Ten moment, kdy přišla první objednávka a já jsem nahlas křičela „Jóóó, ono to FAKT FUNGUJE!“ nikdy nezapomenu a každý info-podnikatel Vám řekne totéž. 

Pokud tou hlavní bariérou, proč se do prodeje eBooku nepustit, je pro Vás to, že do toho musíte investovat čas a peníze, tak alespoň po přečtení tohoto článku máte představu, jakou investici potřebujete v případě těch peněz.

 

Stanislava Mrázková

Žije svůj život naplno a plní si své sny, i ty nejšílenější, každý den. Před pár lety se rozhodla, že už nechce, aby jí dny protékaly mezi prsty jako písek v přesýpacích hodinách. Je žena, matka dvou dcer a jednoho syna, partnerka skvělého muže, expertka na online marketing a úspěšná podnikatelka.

Stáňa je autorka online bestselleru Jak napsat eBook za 14 dní, knihy Podnikání z pláže a online kurzu Podnikání z pláže. Inspiruje lidi, jak žít svobodně, radostně a naplno a učí je, jak využívat potenciál internetu a online marketingu k tomu, aby se mohli vydávat za svými sny a podnikat třeba z pláže.

Více o Stáni najdete tady.

Stáni můžete napsat na stana@stanislavamrazkova.cz Připojte se mezi plážové podnikatele na facebooku.

Komentáře

  • jozef 30.03.2016 19:01

    dobry den. pisete, ze predaj treba zdanit. znamena to, ze musim mat vytvorenu zivnost?

    • Stanislava Mrázková 26.04.2016 10:44

      Ano, samozřejmě. Prodej eBooku (resp. opakovaný prodej čehokoli) je podnikáním, takže musíte mít živnost.

  • Crazy sexy fun traveler 28.10.2014 22:37

    Super clanok, dobre vidiet konkretne cisla a statistiky :)

  • Michaela L. 20.08.2014 18:30

    Stáňo, děkuji za Podnikatelku z pláže. Nejhodnotnější pro mě bylo, že jste mi vlila do žil elán a odvahu! Mohla byste mi prosím vysvětlit, jak ošetřit autorská práva na ebook, aby ji nikdo nemohl vydávat za svou a šířit? Co když si ji zkopírují a vydají pod svou hlavičkou a svým jménem, jak dokážu, že to je moje dílo? Co je třeba udělat před uveřejněním? Moc děkuji a držím vám palce, aby se vám nadále dařilo pracovně i v soukromí!

    • Stanislava Mrázková 23.08.2014 19:42

      Michaelo, na jakoukoli tvorbu se vztahuje autorský zákon, najdete na webu, když trochu zagooglujete, a já doporučuji dávat na začátek ebooku krátké prohlášení upozorňující na autorksé právo a na to, že ebook ani jeho části není možné šířit bez souhlasu autora. Když je navíc proložen text vaším příběhem, autentickými vhledy a vašim osobním know-how, tak je dost složité to vydávat za své. Ať se daří i vám :)

  • Pavel 08.08.2014 13:16

    Hezký den paní Stáňo,
    s přítelkyní máme před sebou několik projektů a není nám jasné zda je potřeba na každý e-book mít samostatný web resp-2 weby? Zároveň chci poděkovat za Vaší úžasnou osvětu a pomoc.
    A o tom v dnešní době jde – pomáhat si.

    • Stanislava Mrázková 08.08.2014 20:37

      Pavle, těch strategií může být více. Já osobně mám zvlášť blog a zvlášť prodejní stránky. Ale samozřejmě můžete mít prodejní stránky i v rámci blogu. Například v novém MioWebu 2.0 to jde udělat velmi hezky tak, že blog nijak nenaruší prodejní stránku a ta vypadá jako samostatná. Například u prodejů seminářů na webu zenyzenam.cz se to takto řeší a všechny prodejní stránky najdete v rámci webu. Takže pro začátek klidně použijte jednu doménu.

  • Jany 24.07.2014 23:22

    Na e-booky se vztahuje autorské právo a volné šíření je tím pádem jeho porušováním- toto jste zde napsala v únoru, takže pokud e-book bude kdokoliv prodávat, kterýkoliv autor, tak vlastně porušuje autorská práva?? Tak proč potom Váš článek jaké jsou náklady na prodej, když nemohu prodat to co jsem napsala a pokud má sloužit mnou napsaný e-booček pouze k mé propagaci je to dobré , ale drahé za 6 táců co myslíte??

    • Stanislava Mrázková 29.07.2014 13:25

      Na ebook se vztahuje autorské právo v tom smyslu, že pokud jste vy autorem, tak nikdo jiný nemůže kopírovat váš ebook ani jeho části a vydávat je za své, nebo je jakkoli šířit bez souhlasu vás, tedy autora. Vy samozřejmě můžete se svým vlastním ebookem dělat co chcete a šířit jej dle libosti. Je to takto srozumitelné? Náklady na prodej jsou takové, jaké uvádím. V případě eBooku zdarma samozřejmě nepotřebujete například FAPI, v základu hlavně SmartEmailing a samozřejmě webové stránky, takže za předpokladu, že web máte, tak jsou náklady cca 1500 Kč ročně. Vzhledem k tomu, jakou návratnost má jeden kontakt v databázi, tak je to rozhodně dobrá investice.

    • Malfoy 14.08.2014 09:14

      Uf, jak chcete něco prodávat, když si ani neumíte vygooglit pojem autorské právo ?
      Když jste něco napsal, namaloval apod, jste autor. Vy s dílem nakládáte dle uvážení a NIKDO JINÝ nesmí toto Vaše právo porušovat – čili nikdo nesmí Váš ebook nebo malůvku prodávat apod…

  • Andy 01.04.2014 14:39

    Ahoj Stáňo, trošku mě zmátla věta: „Původně jsem jej taky používala, než jsem přešla ke SmartEmailingu, ale nebyla jsem spokojena se zákaznickou podporou a navíc mi byl účet 3x bez varování zablokován a já jsem přišla o svou práci a kontakty. “ Nebyla jsi spokojená se SmartEmailingem a tam ti 3x zablokovali účet? Nebo s
    tím MailChimpem?

    • Stanislava Mrázková 01.04.2014 16:21

      Nebyla jsem spokojená s MailChimpem a jeho zákaznickou podporou a totální anonymitou. Naopak SmartEmailing si mě od začátku získal právě velmi osobním přístupem a snahou pomoci mi a poradit ve všem, co mi nebylo jasné.

  • Martin 01.03.2014 11:40

    K prodeji e-booků: Nabídka je dnes obrovská. Je třeba se vždy zamyslet nad tématem a určit si svůj okruh čtenářů. Osobní růst a rozvoj je podle mne nesmírně konkureční oblast.
    A je třeba sebekriticky zhodnotit, zda mám statut expera díky znalostem, nebo zda si slovo „expert“ jen píšu před jméno. Vypotit e-book není pro gramotného člověka problém. Problém je přidaná hodnota respektive motivační potenciál e-booku.
    Když tu čtu některé příspěvky, vidím dost naivní pohled na tuto oblast. Stanislava Mrázková měla ty výhody, že byla na počátku tohoto byznysu, že umí vyrobit obsahově velmi přínosné materiály, že je navázána na síť kolem Davida Kirše. Pak funguje synergie výše uvedeného se správně nastaveným affilem.

    Mnoho nováčků toto nemá a mít nebude. Pak je třeba zůstat realisty a zapracovat na obsahu a prodejních způsobech.

  • Lenka 10.02.2014 10:03

    paní Stáňo dobrý den,
    jsem OSVČ, zajímá mne následné zdanění příjmu z prodeje e-booku? Tento příjem musím také přiznat do daní … moc díky za info i k této otázce.
    Velmi Vám děkuji za inspiraci, Vaše práce je naprosto úžasná, děkuji, že sdílíte…
    mějte se moc pěkně
    Lenka

    • Stanislava Mrázková 10.02.2014 22:10

      Ano Lenko, samozřejmě příjem musíte normálně zdanit. Je to jako byste prodávala jakýkoli jiný produkt nebo službu.

  • Libor 08.02.2014 00:06

    Dobrý den, skvělé shrnutí. :) Jen bych chtěl doplnit že FAPI v dnešní době už ani není potřeba, existuje zdarma plugin přímo do WordPressu a funguje dokonale :)

    Mějte se fajn.

    • Jan Čejka 11.02.2014 10:11

      A který plugin to je Libore? Díky za upřesnění :-)

  • Jan Čejka 07.02.2014 12:44

    A dnes je akce na webhosting u Wedosu :-)

    „Dnes do půlnoci nakupujte webhosting a WEDOS Disk s mimořádnou slevou 150,-Kč bez DPH! Použijte kupón DIKYZA150000DOMEN

    Je to naše poděkování za 150.000 domén, což jsme dosáhli právě dnes. Děkujeme!

    Sleva 150,-Kč bez DPH platí na nové objednávky webhostingu a WEDOS Disku. Na skladové dedikované servery je sleva dokonce 1500,- bez DPH.“

  • Viera Gildeinova 07.02.2014 12:43

    Dakujem velmi krasne Stani aj vsetkym diskutujucim, velmi mi to pomohlo a ma posunulo , verim ze aj ja tak budem moct uz velmi skoro inspirovat a podporovat dalsich rovnako nadsenych objavovatelov radostneho zivota

  • Renata 07.02.2014 12:13

    Milá Stáňo,
    napsala jsem podle Vašeho ebooku už 3 ebooky, ale neprodala ani jeden. Je to tím,že o mých stránkách opravdu nikdo neví, nevěděla jsem, co dál, bála jsem se vysokých nákladů. Snad mi informace z tohoto člíánku pomůžou se pohnout z místa. Mám jen 2 otázky.
    Lze systém – smartemailing a další nástroje využívat i když mám doménu na Webnodu?
    Řešíte nějak ochranu volného šíření svých ebooků?
    Děkuji

    • Stanislava Mrázková 07.02.2014 20:30

      Dobrý den Renato. SmartEmailing lze používat na webnode v pohodě, mám vyzkoušeno a vím o mnoha lidech, kteří webnode používají současně se smartemailingem. Na eBooky se vztahuje autorské právo a volné šíření je tím pádem jeho porušováním. Pokud se eBook neprodává, je to pravděpodobně směs mnoha faktorů. Nemohu posoudit, jak je to u Vás, protože nevím, jaké máte stránky. Obecně lze říct, že hlavním problémem býtvá nedostatek budování důvěry na webu (blog, články), neexistující sběr kontaktů výměnou za hodnotný obsah (např. eBook zdarma), pokud není návštěvnost, je to opět z důvodu nedostatku hodnotného obsahu (proč by tam někdo chodil, kde není obsah, ani vyhledávač nepřijde), nesdílení obsahu dále (emailing, facebook, partneři, spokojení čtenáři). Takže jako první krok doporučuji tvořit hodnotný obsah a dát na web webový formulář. Mimochodem dívám se, že jste si dneska objednala Jak úspěšně prodávat eBook – tam najdete toto všechno a mnohem více vysvětleno opravdu do detailu a krok za krokem. Věřím, že Vám to pomůže prodeje odstartovat. Ať se daří! :)

  • Jan Čejka 07.02.2014 11:17

    No a pak tady máme http://www.ambernode.cz :-)

    Prozatím umí CMS, email marketing (autoresponder), platby, fakturaci a affiliate (partnerský systém).
    Další funkce a designové šablony průběžně přibývají.

    Pokud má někdo připraveny podklady (ebook, texty, …), může vytvořit stránky s doménou třetí úrovně za 5 minut.

    Náklady 6000,- Kč za rok s možností měsíční platby a jednoho měsíce zdarma pro otestování.
    Webhosting je v ceně :-)

  • Oľga 07.02.2014 08:54

    Pekný článok, užitočné zhrnutie. Len jedna otázka, veľmi podstatná a asi jedíná, podľa môjho názoru, nesmierne ťažko realizovateľná:

    2. Nástroj pro sběr kontaktů, email marketing a automatické odesílání eBooku po zaplacení – Tento nástroj zbiera kontakty? Sám od seba automaticky? Asi nie, asi tomu zle rozumiem???

    Ako teda zbierať kontakty???

    V tom vidím nesmieny problém.

    • Stanislava Mrázková 07.02.2014 09:07

      Olgo sám je samozřejmě nesbírá :) Ten nástroj vidíte třeba právě na této stránce, když se podíváte vpravo nahoru. Vidíte ten formulář? Nebo když si stáhente eBook Zápisky z New Yorku, opět formulář… Ten formulář si vytvoříte právě ve SmartEmailingu. Samozřejmě nikdo Vám nedá email jen tak sám od sebe. Je potřeba poskytnout výměnou něco hodnotného. Optimální a velmi často používaný je eBook zdarma, který používá mnoho podnikatelů právě pro to, aby si budovali databázi kontaktů a samozřejmě také proto, aby u svých návštěvníků webu budovali důvěru a ukázali jim, že jsou experty ve svém oboru. Velmi zjednodušeně řečeno: Lidé přicházejí na Váš web, tam narazí na eBook zdarma, stáhnou si jej a vy máte na oplátku jejich email a můžete s nimi dále komunikovat v rámci email marketingu. Srozumitelné? :)

      • Oľga 07.02.2014 09:16

        Áno, takto to funguje, len….ako dostať ľudí na stránku…lebo nestačí stránku vytvoriť a „zavesiť“ na internet, aj keď je tam formulár, keď ju nik nevidí, nik ju nenájde, nik o nej nevie. Ako dostať ľudí na stránku??? Ďalej by som už vedele z programov pána Kirša.

        • Stanislava Mrázková 07.02.2014 09:27

          Těch cest, jak dostat lidi na stránku, je opět několik. Některé jsou zdarma, některé jsou placené. Já využívám 3 způsoby – (1) SEO (tj. články se na různé klíčové slova objevují na předních pozicích vyhledávačů), což je zdarma, když dodržujete pár základních pravidel, (2) Facebook – tj. v mém případě skupina Podnikání z pláže + sdílení článků čtenáři, které přivádí nejvíce nových lidí a čtenářů, (3) Affiliate partneři – to už není tak úplně zdarma, jak píšu výše. Čtvrtým způsobem, který je placený, je PPC, což už je pro pokročilé. Vliv mají i další sociální sítě (google+, youtube).

  • Tomáš Andrlík 07.02.2014 08:37

    Dobrý den Stáňo,
    děkuju za pěkný a povedený článek.

    Nicméně bych rád doplnil pár informací. Náklady se dají ještě o dost stáhnout a to výběrem jiného webhostingu. FORPSI je dost drahý webhosting. V Čechách je jedničkou na trhu WEDOS – http://www.andrliktomas.cz/wedos/, u kterého nepřiplácíte za MySQL databázi. Zaplatíte 363 Kč/rok a máte v tom neomezený počet MySQL databází a diskového prostoru. A to nemluvím o dalších službách, za které u FORPSI zbytečně připlácíte. Takže pouhou změnou webhostingu hned ušetříte necelých 1300 Kč. To je dobré, ne? :-)

    Další poznámku bych měl k instalaci WordPressu. Komu jste prosím Vám platila 2000Kč za instalaci? To jsou docela nekřesťanské peníze za minimální práci. Já toto dělám za 500Kč. Navíc jsem na toto téma napsal eBook: Jak vytvořit web snadno a rychle s wordpressem – http://ebookwordpress.cz, kde to krásně a detailně popisuji, takže na to člověk nemusí být ani technický typ a zvládne to sám. A hned ušetříte dalších 1500 nebo dokonce 2000Kč.

    Ještě jednou díky za článek, ale nedalo mi to a musel jsem reagovat a hned jsem Vám náklady stáhnul o cca 3000 Kč :-)

    • Stanislava Mrázková 07.02.2014 08:59

      Skvělé Tomáši, moc děkuju za doplnění a za snížení nákladů :) Víc hlav víc ví :)

    • Jan Čejka 07.02.2014 09:23

      Navíc Wedos před pár dny zavedl automatickou instalaci a v seznamu má i WordPress.
      Takže stačí kliknout na čudlík, vyplnit pár základních údajů a funkční WordPress je na netu :-)

      • Tomáš Andrlík 07.02.2014 09:31

        A o tom je i můj eBook. Přesně toto je v eBooku popsané. Kvůli této změně u Wedosu jsem vydal druhé aktualizované vydání eBooku :-) Instalace WordPressu je teď otázkou cca. jedné minuty. I pro lajka!

        • Stanislava Mrázková 07.02.2014 09:40

          To zní skvěle. Díky za updaty pánové, myslím, že hodnotné informace pro mnoho čtenářů!

          • Janinka Ja-Ga Čejková 10.02.2014 10:03

            No a pokud už máte e-book sepsaný podívejte se zde: ambernode.cz tady je pro něj nachystané vše, co můžete potřebovat a také v případě potřeby šikovný team podpory :)

  • Petra Mikulášková 07.02.2014 08:22

    Ahoj Stáňo, díky, že vyšel i článek, že to „nastartovat“ i něco stojí. Ty náklady na začátku tam jsou dost příšerné. Pokud se člověk nepohybuje v oboru. V podstatě se vše musí učit a platit lidi, co mu pomohou.

    Je rozdíl, když se v tom člověk pohybuje a ví co to je marketing a má aspoň rozhled jak ty nástroje nastavit.

    Sama mám štěstí, že dělám do marketingu. Přítel je webař a kolega od něj je programátor. Tak ty náklady nejsou až tak hrozné. Ale u člověka co nemá tento background, tak tam ty tisíce lítají jak o život. Pokud chci, aby to dobře vypadalo a fungovalo, tak si holt musím zaplatit.

    Plus bych tam ještě přidala položku školení. Těch je strašně moc a není to nejlevnější. Emailacademy, Milionové impérium. OAC 1, OAC 2. Tvoje super eBooky. Digital summit a další.

    Zdraví Petra.

    PS Funguje to!!! Viz http://www.99tipu.cz

    • Stanislava Mrázková 07.02.2014 09:03

      Ahoj Petro, ano rozdíl to samozřejmě je a žádný učený z nebe nespadl :) Díky za tento důležitý vhled. Vzdělávání určitě doporučuji, myslím, že to je jedna z nejlepších investic, protože chytrý člověk získané informace znásobí nesčetněkrát (vím z vlastní zkušenosti). Tento článek je míněn především jako poukázání na ty přímé náklady spojené už s tím samotným prodejem.

Přidat komentář

* Nezapomeňte na povinné pole.