Jak využít eBook pro podporu a marketing e-shopu

Často mi chodí dotaz, zda lze eBook využít v online marketingu a k podpoře prodejů v klasickém e-shopu. Samozřejmě ano, a proto vám chci v tomto článku vysvětlit, jak můžete ve svém e-shopu eBook jako marketingový nástroj využít. 

Pro tyto účely se budeme bavit o využití eBooku zdarma. eBook zdarma je součástí širší marketingové strategie a samozřejmě může pomoci prodeji fyzických produktů úplně stejně jako prodeji online produktů či služeb.

Pokud jste ještě nečetli můj eBook zdarma eBook jako klíč k zákazníkově srdci i peněžence, doporučuji si jej stáhnout tady a prostudovat si do detailů, proč je důležité s klienty budovat dlouhodobě důvěru, vztah a dodávat jim hodnotné informace a budovat databázi e-mailových kontaktů. V tomto článku to zmíním jen stručně v kontextu marketingové podpory e-shopu.

ebook-eshop

Jaké funkce plní eBook zdarma:

  • Budování důvěry a vztahu s klientem a vašeho statutu experta v daném oboru
    Skrze eBook zdarma dáváte klientovi hodnotné informace z vašeho oboru. Lidé většinou nepřichází na vaše webové stránky proto, že by chtěli něco koupit, ale proto, že řeší nějaký problém či otázku...

    Jak si vybrat ty správné lyže pro dítě? Která bylinka pomůže při zažívacích potížích? Jak si vybrat ty správné látkové pleny? Který typ chytrého telefonu mi umožní fotit ty nejlepší fotky? Některé otázky mohou řešit blogové články, ale jiné mohou vyžadovat komplexnější odpověď a právě ta může být součástí eBooku zdarma.

    Vy coby expert jim umíte dát ucelenou odpověď a nasměrovat je následně k tomu správnému produktu, který jejich problém či otázku vyřeší. Klient bude nadšený, protože skrze eBook zdarma dostane komplexní odpověď na to, co hledá. Zároveň zasejete semínko důvěry a vztahu k vám, coby člověku i prodejci, ukážete se v lidském světle, pomůžete a to mají lidé rádi. Stručně řečeno raději nakoupí od člověka na druhé straně, ke kterému už teď mají nějaké sympatie, než od anonymního e-shopu.

    Vy budete spokojeni, protože můžete s klientem dále pracovat formou e-mail marketingu (viz níže) a časem mu prodat některé ze svých produktů.
  • Budování databáze e-mailových kontaktů a následný e-mail marketing
    Existují marketingové průzkumy, ve kterých se říká, že 67 % zákazníků, kteří vám dnes řekli ne, by bylo ochotno koupit příští rok. Potřebují k tomu však opakovanou komunikaci. 81 % prodejů se děje až při PÁTÉM kontaktu zákazníka. 80 % obchodníků to však po prvním NE vzdává.

    Jak si zajistíte coby majitel e-shopu to, abyste mohli s lidmi dále komunikovat a postupně je dovést až k nákupu? Ideálně pomocí pravidelného e-mail marketingu. E-mail je ovšem v dnešním světě velmi ceněná komodita a lidé mají přehlcené schránky nejrůznějšími nabídkami. Proto si dávají pozor, komu svůj e-mail dají a komu ne. Pokud vám jej mají dát, musí k tomu mít opravdu dobrý důvod.

    Velmi malé procento lidí vám dá e-mail jen tak. Ovšem mnohem větší procento lidí jej rádo vymění za něco natolik hodnotného, že to PŘESAHUJE HODNOTU jejich e-mailu. Především pokud to v nich vzbuzuje touhu, zvědavost, řeší to jejich otázku nebo problém. Velmi detailně to popisuji v eBooku zdarma - eBook jako klíč k zákazníkově srdci i peněžence.

    Moje databáze je z 90 % získaná tak, že jsem lidem nabídla výměnou za e-mail nějaký eBook zdarma. Kdykoli pošlu své databázi nějaký e-mail s hodnotným článkem, přijde mi jako reakce i několik objednávek mého eBooku. Podobně to funguje při prodeji čehokoli dalšího.

 

Co bych zmínila jako velmi podstatnou věc: Toto funguje za předpokladu, že eBook zdarma je viditelnou součástí vašich webových stránek, vašeho e-shopu. Pokud jej budete mít někde nenápadně zastrčený v patičce, pravděpodobně si ho mnoho návštěvníků nevšimne a kýžené ovoce to neponese.

Jak to pak funguje dále

Lidé si stahují eBook, vy máte na ně e-mail. Na svém webu máte kromě toho eBooku také další hodnotné informace, ideálně formou článků například na blogu, který je součástí vašich webových stránek e-shopu.

Takže pak třeba jednou za dva týdny pošlete lidem ve své databázi, kteří si stáhli eBook, nějaký zajímavý článek ze svého oboru. Ze článků takto odkazujete na různé položky v e-shopu a samozřejmě e-shop je součástí toho webu, takže člověk si často přečte článek na blogu, a pak přirozeně kliká dále.

Lidé se tak necítí nikam tlačeni a vy prodáváte neprodáváním. Prodáváte velmi nenásilně tím, že lidem poskytujete další hodnotné informace, které je baví, které potřebují, hledají, a připomenete se jim tím také svými produkty v e-shopu. A protože lidé nakupují rádi, tak v okamžiku, kdy si opakovaně na vašem webu přečtou něco, co jim přináší užitek, tak se proklikávají dále a často se tak eBook a následné vytěžení e-mailového kontaktu stává klíčem k zákazníkově peněžence.

Dodatek k 30. 3. 12:00 – pro ilustraci, jak to funguje prakticky, pohled do mé e-mailové schránky 2 hodiny po odeslání e-mailu s odkazem na tento článek (3 objednávky):

objednavky-po-mailingu-30-3

Inspirujte se v praxi u těch, kteří už to tak dělají

Můžete se například inspirovat v e-shopu www.akusticka-pena.cz. Návštěvník webu evidentně řeší jeden zásadní problém – jak vyřešit akustiku ve svém konkrétním prostoru. V závalu produktů e-shopu by se bez potřebných informací nevyznal. Proto tady dostává hned řešení formou eBooku zdarma – Jak vyřešit akustiku pro můj prostor.

Na základě toho se může rozhodnout, který produkt je pro něj vhodný, utvrdit si zároveň důvěru v prodejce, že je opravdu expertem na dané téma a produkt je kvalitní, a pokud nenakoupí ihned, je s ním možné v budoucnu dále pracovat formou e-mail marketingu.

eshop-ebook-akusticka-pena

Další inspirací pro vás může být web Lady Věntusové, která se specializuje na hedvábné sukně, které prodává skrze e-shop na Fler.cz. Tyto sukně jsou celkem drahá záležitost a člověk si sukni za několik tisíc nekoupí jen tak impulzivně… Když si ovšem přečtete její eBook zdarma a jste cílová skupina, tak celkem rychle zatoužíte takovou sukni taky mít a už kupujete.

Takže prakticky se podívejte přímo k ní – www.ladaventusova.cz a na její eBook 3+1 důvod, proč si zamilovat hedvábí. Ale pozor, taky pak můžete dopadnout jako já, když jsem si ten eBook přečetla… :D Prostě jsem tu hedvábnou sukni musela mít. A přesně tak to má s eBookem zdarma fungovat!

sukne-lada-ventusova

Co vašemu e-shopu tedy přinese eBook zdarma:

  • Budování důvěry a vztahu.
  • Budování statusu experta ve vašem oboru.
  • Budování databáze e-mailových kontaktů.
  • Následná pravidelná komunikace s klienty, opakovaný kontakt vedoucí k tomu, že klient na vás nezapomene a nakoupí v budoucnu.

To vše vám a vašemu e-shopu zajistí eBook zdarma. Takže teď je jen otázka, jaké téma by mohlo zajímat konkrétně vaše zákazníky a potenciální klienty, a můžete se pustit do psaní eBooku pro váš e-shop.

Stáňa Stiborová (Mrázková)

Žije svůj život naplno a plní si své sny, i ty nejšílenější, každý den. Před pár lety se rozhodla, že už nechce, aby jí dny protékaly mezi prsty jako písek v přesýpacích hodinách. Je žena, matka dvou dcer a jednoho syna, partnerka skvělého muže, expertka na online marketing a úspěšná podnikatelka.



Stáňa je autorka online bestselleru Jak napsat eBook za 14 dní, knihy Podnikání z pláže a online kurzu Podnikání z pláže. Inspiruje lidi, jak žít svobodně, radostně a naplno a učí je, jak využívat potenciál internetu a online marketingu k tomu, aby se mohli vydávat za svými sny a podnikat třeba z pláže.



Více o Stáni najdete tady.



Stáni můžete napsat na stana@podnikanizplaze.cz
Připojte se mezi plážové podnikatele na facebooku.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *