Oblíbený online kurz PLÁŽOVÁ PŘÍPRAVKA je po 8 měsících znovu otevřen :)

V uzavřené FB skupině se na vás těší více než 700 spolužáků.

Brány kurzu jsou otevřeny do 18.10. 23:59.

Jak vydělávat na internetu? Zmáčkněte ODESLAT a vydělávejte :)

Světově uznávaný expert na online marketing Ryan Deiss ve svých výukových videích programu DigitalMarketer říká: „Chcete znát velké tajemství úspěchu na internetu? Úspěch nezávisí na velikosti návštěvnosti vašeho webu. Úspěch závisí na velikosti vaší databáze.“ Ano, databáze je přesně to, co Vám na internetu pomůže vydělávat peníze. Nicméně velikost není to, na čem záleží nejvíce. Na čem tedy? Jsou to takové dvě tajemné přísady :D Více dále…

Příběh z nedávné praxe do začátku

Na konci srpna jsem se rozhodla ukončit prodej eBooku Jak úspěšně prodávat eBook a při té příležitosti udělat akci, snížit na 4 dny cenu a samozřejmě informovat databázi. Pokud v mé databázi jste, nejspíše jste zaznamenali sérii 3 emailů, které jsem Vám poslala. A myslím si, že pro Vás bude zajímavé přečíst si detaily k celé akci a k tomu, jak to dopadlo, protože toto je něco, co můžete směle využívat – pokud používáte ve svém marketingu email marketing (máte databázi emailů) a ještě dvě ingredience, ke kterým se dostanu v průběhu.

Celá moje příprava spočívala asi ve 4 hodinách práce, kdy jsem asi dvě hodiny psala článek o tom, jak se mi daří v prodejích eBooků, text těch 3 emailů a další 2 hodiny bojovala s nastavením tzv. upsellu za prodejním formulářem FAPI :D Nejsem zrovna technický typ, ale zvládla jsem to.

Nebudu Vás napínat a řeknu Vám hned, že odesláním těch 3 emailů jsem za 4 dny prodala 98 eBooků Jak úspěšně prodávat eBook a 26 eBooků Jak napsat eBook za 14 dní (který bylo možné si koupit právě ve zmiňovaném upsellu za běžnou cenu).

Celkově jsem vyfakturovala 103 845 Kč, když odečtu několik duplicit a 2 vratky eBooku v rámci garance vrácení peněz, jsem ve finále na částce 88 730 Kč. 

Byly to milé 4 dny a sem tam mi přišel i nějaký jiný email, než notifikace o nové objednávce :D Zrovna tenhle moment mě pobavil:

Mohla bych Vám tvrdit, že jsem vydělala z nuly na 100 za 4 hodiny práce nebo třeba za 4 dny, ale ono by to nebyla až tak úplně pravda :)

Výše uvedenou částku jsem vydělala prodejem ebooku opravdu za 4 dny, nicméně díky databázi, kterou buduju více než rok a půl. V mé databázi je aktuálně 4 531 kontaktů. Mé 3 prodejní emaily šly na 3 558 kontaktů, pouze na klienty, kteří neměli můj eBook Jak úspěšně prodávat eBook. Není to žádná mega databáze, ale má dvě tajemné přísady :)) a ty mohou za úspěch této mini kampaně. O tom dále.

Důležité sousloví ve výše uvedeném odstavci je „buduju více než rok a půl“. Dlouhodobě posílám svým čtenářům hodnotný obsah, píšu články, tvořím eBooky zdarma, inspiruju, učím, vedu k novým způsobům, jak o věcech přemýšlet nebo jak je dělat, zvu je na webináře, komunikuju na facebooku.

Prodejní emaily posílám velmi zřídka. Tyto tři byly vlastně první od srpna 2013. Díky tomu všemu buduji s lidmi ve své databázi dlouhodobý vztah a důvěru. Ví, že u mě jsou v bezpečí, že se nesnažím jim nacpat kdejaký produkt. O tom, zda si koupí mé ebooky nebo ne se rozhodují sami a pravdou je, že všechny ty emaily s hodnotným obsahem tomu pomáhají. S každým odesláním neprodejního emailu přijde několik objednávek.

Na tomto místě stojí za to poznamenat, co to je prodejní a neprodejní mail. PRODEJNÍ MAIL: Většina prodejců či majitelů eshopů posílá téměř výhradně prodejní maily typu „zde je můj skvělý produkt, kupte si ho tady“ a nebo „máme super akci, zboží si můžete koupit tady“. Tyto emaily mají velmi nízký open rate (míru otevření) a také velmi nízkou úspěšnost. NEPRODEJNÍ MAIL: V mailu neprodejním naopak neprodáváte nic. Odkážete na článek, z článku můžete odkazovat na prodejní stránky, ale nikoho do ničeho nenutíte. Primárně předáváte hodnotu. To, že se čtenář proklikne na prodejní stránku a rozhodne ke koupi, necháváte zcela na jeho rozhodnutí.

Takže ta tajemná přísada č. 1 …

Je to dlouhodobá důvěra a vztah s lidmi ve vaší databázi. Je to něco, co prostě nepřeskočíte a nenahoníte za 4 dny. Pokud s lidmi budujete vztah dlouhou dobu, posíláte jim hodnotný obsah, tak jim nějak zásadně nevadí, pokud to jednou za čas uděláte. Buď koupí, nebo ne. Pokud lidem v každém mailu něco prodáváte a nabízíte, velmi rychle je to přestane bavit.

Základním kamenem databáze a její důvěry a vztahu jsou právě eBooky zdarma. Já jsem dosud zveřejnila 3 – Zápisky z New Yorku, eBook jako klíč k zákazníkově srdci i peněžence a eBook Z vystresované matky podnikatelkou z pláže. Ve všech dávám lidem nejen inspirativní a hodnotné vhledy, ale seznamuju je i s tím, kdo jsem, ukazuju jim svůj expertní autentický příběh, mohou se se mnou ztotožnit a říct si – jo, od téhle si toho chci přečíst více a následně sledují moje články, kupují si Jak napsat eBook za 14 dní a v rámci srpnové akce si kupovali Jak úspěšně prodávat eBook.

Čísla z mé mini-kampaně mluví za vše – 56% kupujících bylo v mé databázi déle, než 6 měsíců. Pouze 31% kupujících bylo v mé databázi 1 měsíc a méně, nicméně z těch 31% nově příchozích do mé databáze četlo celých 50% eBook Z vystresované matky podnikatelkou z pláže, což je eBook, který vypráví můj příběh k úspěchu, inspiruje, buduje důvěru a vztah.

Moje rada: Budujte dlouhodobě svou databázi a pak můžete zmáčknout tlačítko ODESLAT a vydělávat peníze, jako já v této srpnové mini kampani.  

Začněte tím, že dáte na svůj web webový formulář. Pokud zatím nemáte ebook, můžete výměnou za email nabídnout například stručné PDF, video, slevu na nákup. Každopádně budujte databázi a nenechejte ji ležet ladem.

A ta tajemná přísada číslo 2?

Chci, abyste si z tohoto článku odnesli více věcí, ale tady je jedna z těch nejdůležitějších a je to právě ta tajemná přísada číslo 2 – Pravda, je ta nejlepší investice do marketingu. Proto je pravda moje dlouhodobá a hlavní marketingová strategie.

Pravda, někdy skloňována v marketingu též jako autenticita, patří do všech marketingových kanálů, které používáte. Já osobně používám blog, email marketing, facebook, prodejní stránky a prodejní procesy.

Někdy si člověk myslí, že je chápán správně, ale lidi napadají různé otázky a námitky, proč věci nejsou tak, jak jsou prezentovány. Takže když se mě například v rámci této mini-kampaně pár lidí zeptalo, proč ukončuju prodej a jestli to není jen marketingový tah, dopsala jsem do článku odstavec o tom, proč to dělám. Do všech tří mailů jsem postupně na férovku napsala, jak věci jsou, co lidem eBook přinese, co přineslo to know-how mě a že je úplně ok, když to nevyužijou, jedeme dál.

Moje rada: Možná nefér marketingové strategie, přikrašlování nebo upravování pravdy krátkodobě člověku přinesou více, ale pokud chcete dělat svůj byznys dlouhodobě, pak je pravda ta nejlepší investice do vztahu s vašimi klinety i ta nejlepší investice do marketingu.

Přemýšlím, co říct závěrem. Snad jen sdílejte svůj příběh, budujte své podnikání na důvěře a vztahu s klienty, podporujte to komunikací se svou databází, a pokud zatím nemáte příběh, který by stálo za to sdílet, pak žijte svůj život tak, aby z něj byl příběh, který chcete vyprávět. A pokud zatím nemáte databázi, tak napište třeba eBook a pusťte se do jejího budování :)

Mějte se krásně. Uslyšíme se zase brzy :)

 

Stáňa Stiborová (Mrázková)
Žije svůj život naplno a plní si své sny, i ty nejšílenější, každý den. Před pár lety se rozhodla, že už nechce, aby jí dny protékaly mezi prsty jako písek v přesýpacích hodinách. Je žena, matka dvou dcer a jednoho syna, partnerka skvělého muže, expertka na online marketing a úspěšná podnikatelka.

Stáňa je autorka online bestselleru Jak napsat eBook za 14 dní, knihy Podnikání z pláže a online kurzu Podnikání z pláže. Inspiruje lidi, jak žít svobodně, radostně a naplno a učí je, jak využívat potenciál internetu a online marketingu k tomu, aby se mohli vydávat za svými sny a podnikat třeba z pláže.

Více o Stáni najdete tady.

Stáni můžete napsat na stana@podnikanizplaze.cz Připojte se mezi plážové podnikatele na facebooku.
Komentáře
  1. Lucie napsal:

    Dobrý den,
    objednala jsem dva Vaše e-booky zdarma,jeden na Vašem blogu a druhy na webu podinkanizplaze.cz. Bohuzel ani jeden nedorazil a ve spamu jsem je taky nenalezla. Muzu je ziskat nejakou jinou cestou?
    Děkuji

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *