Do života i podnikání patří radost

Někdy mám pocit, že se lidi kolem mě pořád za něčím honí a berou všechno moc vážně. Někdy mám pocit, že já beru všechno moc vážně. Podnikání, život, osobní rozvoj… A OK, je fajn ty věci vážně brát, ale taky je fajn nezapomínat na rovnováhu a dopřát si v životě radost, hravost a lehkost.

Nečekat na oslavu na moment, kdy je na to „oficiální“ příležitost. Oslavovat každou maličkost.

Nic neříkající věta? Nebo způsob, jak si život užít?

Radost jako součást firemní kultury

V roce 2014 jsem do svého pracovního života pustila té radosti a hravosti trochu více. Dala jsem život novému lifestylovému blogu Firmy 2.0 Podnikáme srdcem, kde je na odlehčené články spousta místa vedle článků hodnotných a inspirativních. Lidi totiž chtějí hodnotu a inspiraci, ale chtějí se i bavit.

Musím říct, že při jejich psaní a čtení příspěvků dalších spolupřispivatelů jsem se často od srdce zasmála.

A jak to vypadá u vás ve firmě? Můžete veřejně napsat vtipný článek o své šéfové nebo si udělat legraci ze setkání s obchodními partnery?

Ne? Možná je čas začít… Proč? Protože více radosti přinese vašemu byznysu a práci lehkost, nadhled a větší plynutí, které mnoha firmám křečovitě se snažícím dodržovat „to, co se má“ chybí. A kde je více radosti, nadhledu a plynutí, tam plynou mnohem snadněji a radostněji i klienti a peníze.

Radost na facebooku

V mém kurzu Podnikání z pláže učím čtenáře jednu z hlavních zásad facebooku – na facebook lidé nechodí nakupovat a dělat byznys, na facebook si lidé chodí odpočinout, vypnout hlavu a hlavně POBAVIT SE.

Dlouhodobě s tímto záměrem svou stránku Podnikání z pláže vedu, ovšem s tímto příspěvkem se mi povedl rekord, který mě samotnou překvapil.

Den před koncem dubna 2014 mě napadla myšlenka sdílet na své fanpage na Facebooku veselou výzvu a musím se přiznat, že jsem si myslela, že to bude běžný příspěvek, jako každý druhý den. O to více mě překvapil jeho dosah – přes 300 sdílení, dosah přes 22.000 lidí.

Můžete si z toho něco odnést pro svůj byznys? Překvapivě – ANO.

Lidé chtějí do svého života více radosti, legrace a štěstí. Pokud máte facebook fanpage pro svou firmu, zamyslete se nad tím, jak tento týden vnést do života vašich fanoušků a sledovatelů právě tyto kvality.

Mimochodem mě tento příspěvek přivedl přes 60 nových fanoušků, takže ta radost nese i své ovoce ;) A navíc mě mrazí po zádech, když si představím, že tuhle malou výzvu vidělo 22 tisíc lidí… To už je slušný stadion :D

PS: Obrázek můžete libovolně sdílet na webu i na nástěnkách svých kolegů. Varování: Může se stát, že se z vašeho života stane jedna velká party…

Radost na jednáních s obchodními partnery

Mohlo by setkání s vašimi obchodními partnery vypadat třeba takhle? (fotka ze setkání partnerů Pavla Fary a Petera Urbance)

Chodíte se svými obchodními partnery na nudné kravaťácké schůzky, nebo jdete radši na bowling? Děláte pro své TOP obchodní partnery zážitkové víkendy, večery, události, nebo jim jen na konci roku pošlete suchou děkovnou kartičku?

Z mé zkušenosti bych řekla, že toto je jedna z oblastí, ve které jsou Češi docela dobří. Mnoho majitelů firem a podnikatelů pochopilo, že s obchodními partnery je potřeba budovat vztah – nejen ten obchodní, ale ten lidský. A pak tito lidé mnohem loajálněji a raději spolupracují nebo propagují to, co děláte. Nehledě na to, že vaši obchodní partneři mají taky ve svém životě spousty „musím“ a „měl bych“ a na radost a zábavu si nedovolí udělat prostor.

Takže když se stane radost a zábava přirozenou součástí obchodních jednání nebo schůzek, budou vám vděční a hádejte, s kým pak budou obchodovat nejraději…

Radost z prodeje

Další obchodní schůzka u klienta, nechce se vám tam, svírá se vám žaludek, protože vás čeká hodina přesvědčování a prodeje a dost možná i odmítnutí. Několik klientů vás odmítlo už předem do telefonu, tahle schůzka musí vyjít, potřebujete provizi z prodeje…

Už jste to zažili?

Já osobně jsem zažila spousty takových obchodníků ve svém životě a dnes už svým drahoceným časem na taková setkání ani neplýtvám. Ovšem co když by mi mohl ten člověk předat opravdu něco užitečného a hodnotného? Jak by se musel chovat?

Mí obchodní přátelé Pavel Fara a Peter Urbanec o tom natočili dokument 37 chyb snaživého obchodníka, který stojí za to si pustit večer místo televize, a u kterého:

A. Pokud jste úspěšný obchodník a podnikatel, tak se zamějete a uvědomíte si, jak dalekou cestu jste už ve svém obchodnickém umu došli. 

B. Pokud jste méně úspěšný obchodník a podnikatel, najdete tam několik AHA momentů a uvědomění, co děláte blbě.

C. Pokud jste obchodník, který často slyší NE a prodeje mu skomírají, otevřou se vám dveře do nového světa – světa úspěšného prodeje, ze kterého má člověk radost. 

D. Jste majitel firmy a vaši obchodní zástupci vás stojí hodně peněz, ale přinášejí málo muziky, naordinujte jim to video v pracovní době. Budou mít radost oni, i vy!

Podívejte se na tento dokument tady, je to překvapivé a hodně jiné, než co jste od českých info-podnikatelů dosud viděli.

Mimochodem herecké výkony Petera Urbance i Pavla Fary v info-podnikatelském světě nevídané mě vtáhly do děje tak, že jsem shlédla video jedním dechem. Konečně zase někdo vnesl do českých info-podnikatelských vod originalitu, namísto bezduchého kopírování. A to mě baví. Bude to bavit i vás.

Radost závěrem

Přeji vám radost v životě, prodeji a všem, co děláte. A pokud ve věcech, které děláte, radost není, možná stojí za to zamyslet se proč a jestli by bylo možné trochu radosti do té činnosti vnést. Někdy stačí jen trošičku poodstoupit a podívat se na tu činnost z jiného úhlu pohledu.

Jakou jednu věc v příštím týdnu změníte tak, aby vám radost přinášela?

Stáňa Stiborová (Mrázková)

Žije svůj život naplno a plní si své sny, i ty nejšílenější, každý den. Před pár lety se rozhodla, že už nechce, aby jí dny protékaly mezi prsty jako písek v přesýpacích hodinách. Je žena, matka dvou dcer a jednoho syna, partnerka skvělého muže, expertka na online marketing a úspěšná podnikatelka.

Stáňa je autorka online bestselleru Jak napsat eBook za 14 dní, knihy Podnikání z pláže a online kurzu Podnikání z pláže. Inspiruje lidi, jak žít svobodně, radostně a naplno a učí je, jak využívat potenciál internetu a online marketingu k tomu, aby se mohli vydávat za svými sny a podnikat třeba z pláže.

Více o Stáni najdete tady.

Stáni můžete napsat na stana@podnikanizplaze.cz Připojte se mezi plážové podnikatele na facebooku.

Komentáře

  • Kolečko 23.05.2014 20:19

    a hlavně – to co nás baví, děláme dobře a jsme více invenční.

Přidat komentář

* Nezapomeňte na povinné pole.