Digital Summit 2014 – jaké to doopravdy bylo?

Několik měsíců připravovaná konference Digital Summit je za námi. A možná by stačilo říct jen „Wow – bylo to úžasné. Díky!“. Ale říkám si, že do těchto slov nejde zaobalit to celé, co pro mě účast coby spíkra na Digital Summitu znamenala. Věděla jsem, že mluvit před více než 700 lidmi bude průlomová zkušenost, ale člověk si dopředu nikdy nedovede představit, JAKÉ to doopravdy bude. Jaké to tedy doopravdy bylo?

Sešli jsme se v Kongresovém centru už odpoledne, den před summitem s ostatními spíkry, abychom si vše vyzkoušeli, prošli se po pódiu, otestovali mikrofony, prezentace, stmelili se, naladili na tu správnou vlnu.

Většina z nás před takovým publikem ještě nevystupovala, nejsme přeci jen žádní řečníci, ale podnikatelé, kteří prostě dělají svou práci, mají zaměření na určitý marketingový kanál a můžou tak sdílet své zkušenosti. Takže když budu mluvit za sebe, měla jsem blíže nespecifikovaný strach. Pohled na obrovský prázdný sál s představou, že zítra bude plný, byl na jednu stranu úžasně naplňující a na druhou stranu poněkud skličující.

Kongresové centrum se připravuje na Digital Summit 2014

Prostě do toho jít…

Se strachem už jsem ale celkem kamarádka. Vím, že není potřeba strach zahánět, ale přijmout ho a prostě JÍT DO TOHO. Několikrát se mi v tento den připomněla zkušenost z roku 2010, kdy jsem na semináři T. Harv Ekera v Londýně měla poprvé o tu jamku, co je uprostřed krku, zlomit dřevěný šíp s kovovým hrotem. Strachem jsem byla úplně sklíčená. Šíp jsem nakonec zlomila, i když mě to stálo hodně a euforie z překonání strachu následovala obrovská, stejně jako síla, kterou si člověk v sobě v tu chvíli uvědomil v tom, když jedná naplno navzdory svému strachu.

Když jsem o rok později na stejném semináři, tentokrát v Berlíně, lámala šíp znovu. Viděla jsem kolem sebe ty strachem sklíčené lidi, ale já jsem už byla klidná, měla jsem jistotu, že to zvládnu. Strach vystřídal respekt, soustředění a pak akce a zlomení šípu. Bylo to o mnoho jednodušší.

Představovala jsem si tedy svůj výstup jako to lámání šípu na Ekerovi. Poprvé je potřeba překonat strach, příště už to bude v pohodě :)

Den D – den Digital Summitu

Původní plán dobře se vyspat se nepovedl ani mě, ani většině spíkrů. Po té, co jsme viděli sál a promítací plátno, jsme všichni ještě do půl třetí do rána ladili svoje prezentace tak, aby co nejlépe vystihly náš záměr předat několika stovkám podnikatelů své know-how, podělit se o svůj podnikatelský příběh, vysvětlit co nejlépe naše konkrétní téma a předat srozumitelně strategii právě v tom našem oboru.

Možná stojí za to zmínit něco, co jsem si jako účastník seminářů a podobných konferencí nikdy předtím neuvědomovala. Kolik práce je za samotnou prezentací, která pak ve finále trvá 30 minut. Hodiny příprav konceptu prezentace – ono totiž není jen tak předat marketingový koncept ve 30 minutách tak, aby člověk vysvětlil podstatu a zároveň srozumitelně vysvětlil konkrétní strategii. Následně nám s projevem pomáhala úžasná speaking koučka Andrea Vadkerti, David Kirš nám dal zpětnou vazbu, ladili jsme mnoha stránkové eBooky s detailnějším vysvětlením strategie, připravovali prezentace. Tak, abychom ve finále měli velmi jasno v tom, co chceme předat.

Jasno jsem měla, a tak jsem se v 7 ráno z blízkého Holiday Inn přesunula do Kongresového centra, otestovali jsme prezentace, skvělá vizážistka Andělka mě nalíčila, zúčastnili jsme se tiskovky s novináři a dívali se na postupně se plnící předsálí přicházejícími stovkami účastníků.

Přípravy v zákulisí Digital Summitu

Jak může 30 minut změnit celý život

Půl hodinky před mým vstupem jsem se rozhodla s tím strachem a nervozitou skoncovat. Rozhodla jsem se poslat všechny své obavy pryč a místo toho se zkoncentrovat a dát své přednášce naprosto jasný záměr.

Rozhodla jsem se jít a předat to, co považuji v oblasti eBooku za důležité naprosto jasně, srozumitelně a tak, aby to účastníkům Digital Summitu vlilo do žil energii, chuť jít do akce a pochopení toho, jak důležité je budovat důvěru a vztah s klienty, jak důležité je podnikat srdcem a zároveň podnikat tak, aby to přinášelo svobodu, radost a naplnění.  

Můj vstup přišel na řadu jako pátý, a to v druhém bloku, který odstartoval můj úžasný muž Jirka Stibor svým vstupem na téma případové studie webu akusticka-pena.cz, projektu, který společně s našim kamarádem Sašou Fryčem už několik let provozují tak úspěšně, že se stali lídry na trhu.

Seděli jsme s Davidem Kiršem v zákulisí, poslouchali Jirku a David mi říká: „Wow, takhle jsem Jirku ještě nikdy neslyšel mluvit.“ Já taky ne. Měl energii, soustředění, jasnost, předal to, co chtěl a uměl.

Pohled ze zákulisí na přednášku Jirky Stibora

A pak už hurá na scénu, zlomit ten pomyslný šíp…

Dostala jsem mikrofon na hlavu, přepínač prezentace a přede mnou sedělo 700 lidí. Wow! Úžasný pohled. Vzpomněla jsem si na to, jak jsem před rokem a půl seděla takto v sále já na akci Email Academy živě coby účastník, jak jsem tenkrát věděla, že už toho vím o online marketingu fakt hodně, jenže vědět mi bylo na nic. Ta akce mě tenkrát nakopla k tomu, aby šla a začala věci dělat. A to byl teď jeden z mých záměrů. Věděla jsem, že mezi těmi 700 lidmi sedí lidé, kterým mých 30 minut, slova, která teď budu říkat, mohou změnit život.

Velká zodpovědnost, velká příležitost.

A tak jsem přesně tímto příběhem začala a přednáška začala plynout, slova přicházela, měla jsem naprosto jasno, co chci předat, z těch lidí, ke kterým jsem mluvila, jsem cítila, jak moje slova rezonují, že říkám přesně to, co potřebují slyšet, že je inspiruju. Bylo to úžasné.

Sdílet své know-how a ještě mnohem víc

Bylo to 30 minut, po kterých už nebudu jako dřív. 30 minut, které otevřely mou chuť sdílet své zkušenosti a know-how ještě mnohem víc. Něco jiného je psát články, které si přečtou tisíce lidí, nebo točit videa, protože tam člověk ty lidi nevidí, i když energie plyne zpět ve formě komentářů, „to se mi líbí“, odpovědí na emaily a člověk cítí, že to má všechno smysl.

Nicméně to zhmotnění těch lidí, vidět je reálně, když říkám to, co chci předat, to je nepopsatelná zkušenost a vidět, že je opravdu inspiruju, motivuju a předávám jim věci srozumitelně a pochopitelně, to byl opravdu skvělý zážitek. Zážitek, který mi ještě o kus více pomohl k uvědomění sebe, k tomu sebe-vědomí, jak to tom David Kirš často mluví. Zážitek, který mi pomohl taky uvědomit si to, že s čím více lidmi budu tyto informace a zkušenosti sdílet, tím více lidí bude moct zažívat díky svému podnikání svobodu, radost a naplnění. A čím více bude takových podnikatelů, tím lépe :)

Svoboda, radost a naplnění - to je to, co by podle mě mělo podnikání přinášet každému podnikateli

Věřím, že i pro mnohé posluchače v sále to bylo 30 minut, po kterých už věci nebudou jako dřív.

Mimochodem i panelové diskuze, které následovaly, byly hodně přínosné. Líbilo se mi, jak pro nás Pavel Hanousek se svým týmem připravili aplikaci, díky které účastníci mohli dávat otázky pomocí svých telefonů a nám se to přímo zobrazovalo na iPadu na pódiu. Otázek bylo hodně, bylo vidět, že témata účastníky opravdu zaujala a zbytek bude zodpovězen ještě na webináři, který jsme se vzhledem k počtu otázek rozhodli ještě uspořádat.

Odpovídání na otázky v rámci panelové diskuze na Digital Summitu

Co jsem se naučila na Digital Summitu od ostatních spíkrů

I když jsme akci koncipovali jako konferenci pro začátečníky a mírně pokročilé v online marketingu, tak i pro mě, jako velmi pokročilého online marketéra, tam bylo mnoho dobrých vhledů. Některé věci už totiž ovládám skvěle, ale například PPC nebo měření rozumím jen velmi základně.

Martin Kalina ve svém vstupu o PPC mi vysvětlil mnoho věcí, které mi nebyly jasné a konečně jsem pochopila, co jsem ve svých pokusech o PPC vždycky dělala špatně. Myslím, že jen toto jedno uvědomění mi v budoucnu přivede mnoho nových návštěvníků a v konečném důsledku vydělá hodně peněz.

Díky Martinovi konečně vím, co jsem v PPC vždycky dělala špatně

Jirka Svoboda mě ve svém vstupu o měření a webové analýze dal velmi silné PROČ k tomu, abych se tím začala zabývat mnohem více a poznala tak ještě lépe lidi, kteří přicházejí na mé weby a mohla optimalizovat svoje stránky. Myslím, že i toto uvědomění mi taky přivede mnoho nových návštěvníků a v konečném důsledku vydělá hodně peněz.

Mário Roženský už vystoupil jako zkušený spíkr, byla z něho cítit jistota a přestože affiliate rozumím velmi dobře a je to jeden z oborů, kterému se věnuju, tak i já jsme si našla několik AHA momentů a uvědomění, jak věci zlepšit tak, aby fungovaly mnohem jednodušeji.

A to jsou jen tři přednášky, které jsem měla možnost sledovat opravdu bedlivě. A ve všech jsem našla pro své podnikání opravdu důležité tipy, které teď uvedu do praxe. Díky!

Taky jsem si uvědomila, jak skvělý tým lidí máme kolem sebe, protože na Digital Summitu pomáhali s organizací téměř všichni lidé z týmu Firmy 2.0. A vše bylo skvěle zorganizované a z mého pohledu klapalo na jedničku. Bez takového týmu by se velká konference, jako tato, nikdy nepovedla. Takže díky kamarádi a kolegové!

Oživlá jména, aneb z očí do očí je to super

Děkuji všem, kdo jste si mě „odchytili“ v předsálí nebo VIP zóně a přišli za mnou, dali mi zpětnou vazbu na mou přednášku a velmi často taky na můj eBook Jak napsat eBook za 14 dní. Bylo úžasné vidět lidi, se kterými už několik měsíců komunikuju virtuálně – přes emaily, skype – a konečně vás vidět živě, potřást si rukou, podívat se konečně z očí do očí. Bylo to super a mám teď chuť se s Vámi takto živě setkávat mnohem častěji. Něco vymyslím… :)

Děkuji za Vaše podnikatelské příběhy, úspěchy a cesty, které jste se mnou sdíleli. Bylo to pro mě inspirativní, vidět, jak online marketing a info-marketing fungují v různých oborech. Těším se na další setkávání!

Večer jsem poprvé držela v ruce svůj eBook, po více než stovce prodaných kusů :)

Překvapení večera pro mě bylo, když za mnou přišel Petr Hochman a držel v ruce můj vytištěný eBook Jak úspěšně prodávat eBook, abych mu ho podepsala. Tak jsem se i se svým eBookem konečně viděla živě a nejen online :) To bylo opravdu milé překvapení.

Ať už jste na Digital Summitu 2014 byli nebo ne, děkuji Vám, že se zajímáte o online marketing a info marketing. Vzdělávejte se, jděte do akce a žijte každý den tak, abyste zažívali svobodu, radost a naplnění.

 

 

Stáňa Stiborová (Mrázková)

Žije svůj život naplno a plní si své sny, i ty nejšílenější, každý den. Před pár lety se rozhodla, že už nechce, aby jí dny protékaly mezi prsty jako písek v přesýpacích hodinách. Je žena, matka dvou dcer a jednoho syna, partnerka skvělého muže, expertka na online marketing a úspěšná podnikatelka.



Stáňa je autorka online bestselleru Jak napsat eBook za 14 dní, knihy Podnikání z pláže a online kurzu Podnikání z pláže. Inspiruje lidi, jak žít svobodně, radostně a naplno a učí je, jak využívat potenciál internetu a online marketingu k tomu, aby se mohli vydávat za svými sny a podnikat třeba z pláže.



Více o Stáni najdete tady.



Stáni můžete napsat na stana@podnikanizplaze.cz
Připojte se mezi plážové podnikatele na facebooku.

Komentáře
  1. Drahá Stáňa, som nesmierne šťastná a vďačná že som mal tú možnosť a česť vám osobne poďakovať za vašu nesmierne inšpirujúcu prítomnosť v terajšej etape môjho života. S mojim kolegom Milanom sme skonštatovali, ako nádherne sa snúbia vo vás oba aspekty cieľavedomého, úspešného muža a tvorivej, inšpiratívnej, láskavej , krásnej, až éterickej ženy.
    Každý speaker odovzdal brilantne svoje poznanie a každý z nás si odniesol presne to čo potreboval, ale vaša celistvosť skutočne jasne žiari.
    S úctou rešpektom a obrovskou vďakou
    VieRaVicky

  2. kVítek napsal:

    Stáňo skvělé, blahopřeju k dalšímu stupínku :-)

    :-) :-) :-)

    Zároveň se nemohu ubránit dojmu, že info podnikání nějak dochází dech a chtělo by to změnu.
    Cesta pravého muže – skvělý program, umělecké dílo. Co jsem se doslechl, tak prodeje nic moc (cca 700 chlapů, možná víc).

    Digital Summit – pro začátečníky pecka, skutečně „program, na který jsme chtěli vždycky jít“. Vzhledem k tomu, jakou to mělo mediální podporu, tak taky nic moc návštěvnost, si myslím.

    Neznám zákulisní věci a vaši spokojenost s návštěvností. Odhaduji, že v databázích všech prodejců jsou dohromady už statisíce lidí … jenže to nějak přestává fungovat, nadšení opadává.

    Kdo vytušil sílu info podnikání, tak do toho skočil, většinou skončil u toho, že udělal jeden eBook, pak přičichl k affiliate a začal rozesílat nabídky partnerů … a to je málo.

    Chce to změnu :-)

    Přeju ti (multi) milionový rok :-)
    a nemyslím tím jenom peníze, taky vztahy, pocity …

    • Stanislava Mrázková napsal:

      Vítku díky za koment, ale nevím no :D Vám připadá 700 lidí v Cestě pravého muže málo? 700 lidí, kterým se změnil život a kteří teď děkují lektorům za to, že něco takového udělali? Mě přijde 700 lidí celkem hodně… To asi záleží na úhlu pohledu. A dostat 700 lidí na živou akci… pár let zpátky jsme dělali v jiném oboru semináře a byli jsme nadšení, když přišlo 25 lidí :D Já jsem vděčná za tu možnost a obrovskou páku, kterou internet dává a umožňuje místo 25 lidí udělat seminář pro 700.

    • Zdenek Weber napsal:

      Přátelé, kdo tvrdí o CPM že je neúspěšný tak nerozumí podnikání a doporučuju mu kurz pro začínající podnikatele.

      CPM byl produkt a vize který slovy Martina Kaliny bylo něco naprosto neprodejné, -:)

      CPM cesta pravého muže je produkt není to info produkt ale healing produkt / můj nový pojem /
      CPM si koupilo 700 lidí v prvním tzv. pilotním kole je geniální výsledek když je projekt v zisku již ve své piltoní fázi 2 měsíce od začátku
      CPM je produkt na 30 let déle, takže prosím kdo tady pochybuje o CPM neví nic o podnikání a neví nic o tom co je to dlouhodobá vize a skutečné budování důvěry se zákazníkem, důvěru vytváří ověření kvality a standardu služeb
      CPM je od začátku postavená jako healing produkt nejvyšší kvality se službami a vedením uvmnitř od kvalitních mentorů, my nejsme žádné rychlokvašky s kurzem koučinku za 50 tisíc. Ale držitelé vysokého standadru a poctové práce
      CPM se ověřilo, 700 účastníků dává zpětnou vazbu že to byli jejich nejlépe investované peníze za posledních několik let
      CPM KLUB si koupilo 450 chlapů, to hlavně na konci programu což svědčí o kvaitě produktu

      Celý průšvih online tzv. info produktů je že je tady mraky rychlokvašnejch a rychle vyrostlejch poradců a expertů na cokoli, to kompletně devalvuje následný info marketing – info produktů. Je to obrovská škoda.

      David mi určitě promine, když nebudu souhlasit s tím, že je možné být expertem raz dva. Expert je někdo kdo drží nejvyšší standardy a nejvyšší moudrost v dané oblasti, brendu. hodnotu vytváří společenské sociální zkušenosti s daným expertem a samotné sebevědomí o kterém hovoří David. pokud jedno chybí nemůžeš úspěšně podnikat.

      Já věřím v růst info podnikání a info marketingu jedině a jedině při udržení a zachování nejvyšího standadru kvality, pravdivosti a skutečné hodnoty ověřené sociálně.

      Jediná cesta je cesta kvality a dlouhodobé ověřenosti kvality produktů.

      Zdenek Weber

      • Stanislava Mrázková napsal:

        Děkuji Zdeňku, velmi souzním s tím, co píšeš, nejen o CPM, ale také o „rychlokvaškách“. Vnímám experta tak, jak píšeš ty a jsem moc ráda, že to tak pravdivě pojmenováváš.

  3. Katka Vančová napsal:

    Milá Stáňo, dostávám hodně info-mailů, nestíhám je všechny číst. Nechávám si je v poště s myšlenkou, že třeba nastane čas a já si je zpětně otevřu. Vaše maily otevřu pokaždé a ráda.
    Jsem kouč osobního rozvoje a terapeut. Přibližně před rokem vznikly mé nové stránky a já jsem si vědoma toho, že jsou plné nedostatků. Pokaždé, když dostanu mail od Vás, vidím další možnost jak se coby podnikatelka posunout. Koupila jsem i Váš e-book a postupně tak vzniká e-book můj. Dnes jste mě inspirovala hlavně jasně stanoveným záměrem před Vaší prezentací na DS. Bylo by nefér to neocenit. Držím Vám palce a někdy možná naživo :-)

    • Stanislava Mrázková napsal:

      Děkuji za komentář Katko a mám radost, že díky mým slovům nacházíte cesty k tomu, kam a jak se posunout. Věřím, že se naživo potkáme. Určitě to nebyla poslední akce, kde jsem se letos objevila, ba naopak, první z mnoha :) Ať se Vám daří!

  4. Honza Markovič napsal:

    Milá Stáni,
    jaxem už uvedl jinde, jsem nesmírně rád, že se nyní známe osobně, i s Vaším Jirkou, se kterým dýcháme navíc stejný (muzikantský) vzduch a máme společný průnik množin kamarádů mezi distributory hudebních nástrojů u nás. A to je skvělé.
    Když se tak procházím těmi pár slovy, co na sebe každý z nás pověděl, v postupně rostoucí množině skupiny DS 2014, tak musím říci, že to vnímám jako úžasně pestrou směsici lidí z nejrůznějších oborů, kteří si mohou VZÁJEMNĚ POMÁHAT, a to je naprosto nenahraditelné! V tomto smyslu mne napadá, že to může být – a také že je – částečně i odpověď na nadčasovou otázku pana kVítka výše, že to chce změnu. Inu, TOHLE je jedna z těch změn! Že jsme se měli příležitost setkat, a to nejen s Vámi a dalšími lídry oboru (ačkoliv jsem čekal i na Pavla Říhu, který žel nedorazil), ale i vzájemně mezi námi! To je přece bomba! Takhle všichni získáváme úžasnou databázi lidí, o kterých jsme dosud neměli ani tušení, že by nám mohli být v našem (a jejich) oboru jakkoliv užiteční, prostě proto, že jsme neměli tušení, že existují! :-D A teď jsme všichni naladěni na stejnou vlnu a PŘIPRAVENI na vzájemnou spolupráci, takže nikomu z nás nepřijde divné, když nás KDOKOLIV z nich osloví a bude chtít spolupracovat! :-D Není to úžasné? Jářku JE! A těším se, až i ta většina z těch, kteří tam o sobě z nějakého důvodu neuvedli krom e-mail adresy o sobě nic, tak že to brzy doplní (mimochodem – je to možné doplnit? Pokud ne, pak se přimlouvám za okamžitou nápravu a doprogramování), jelikož pochopí, jak fantastické možnosti nám tato obří skupina nabízí!!! Vnímáte to taky tak? ;-) HonzaM

    • Stanislava Mrázková napsal:

      Díky Honzo, úžasné to je, začít vidět kolem sebe spojence, přátele a lidi, se kterými je možné spolupracovat, namísto obav a konkurence, nebo nesnášenlivosti, jak to často vidím. Petr Popek dělá každý měsíc ještě setkání SmartCommunity a na těch je možné ty obchodní i přátelské vztahy taky prohlubovat, vždy tam má zajímavé hosty. Ten koncept se mi moc líbí. Co se týče expert directory, tak to musím blíže prozkoumat, je možné, že ne každý si všiml, co všechno tam o sobě může doplnit, určitě je super, když to každý využije na maximum.

      A možná ještě doplnění k tomu, co psal Vítek… DS byla konference o info-marketingu a ten do našich končin nepřivedl David Kirš, ten už tady byl za první republiky :) Jen nebyl online, ale offline. Takže se nebojím, že by ten koncept zmizel tak rychle. Spíš za ním jen lidé hledají něco, co tam není.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *